Gepubliceerd op: 25 juli 2013
Pitch
Nieuw Amsterdam en Lab1111 kondigen strategische samenwerking aan http://pr.co/p/0014vi
Samenvatting
Uitgeverij Nieuw Amsterdam en digitale productontwikkelaar Lab1111 gaan in een strategische samenwerking nieuwe uitgeef- en verdienmodellen ontwikkelen voor mobiele media
Details

Martin Voigt van Uitgeverij Nieuw Amsterdam licht toe: ‘De enorme groei van smartphones en tablets bij lezers en consumenten vraagt om een andere aanpak van de verspreiding en distributie van onze inhoud. De samenwerking met Lab1111 bevordert de laagdrempeligheid van de apps en optimaliseert de nieuwe betaalmogelijkheden voor het werk van onze schrijvers.’

Nieuw Amsterdam en Lab1111 richten zich in eerste instantie op mobiele toepassingen voor bestaande en nieuwe databases op het gebied van drank en voeding: wijnrecensies en gerechten. ‘Het belangrijkste criterium is of gebruikers de inhoud mobiel, dus buiten de deur of onderweg, willen raadplegen en het wordt onze uitdaging die zo relevant en gebruiksvriendelijk mogelijk aan te bieden. Anders gaat het niet lukken om klanten voor een toepassing te laten betalen’ volgens Jeroen de Bakker van Lab1111.

Over Uitgeverij Nieuw Amsterdam

Uitgeverij Nieuw Amsterdam is een moderne, onafhankelijke uitgeverij met een breed fictie en non-fictie fonds

Citaten
Onze samenwerking optimaliseert de nieuwe betaalmogelijkheden voor het werk van onze schrijvers