Amsterdam | Gepubliceerd op: 13 november 2012
Pitch
Boodschapp wint Accenture Innovation Award. Op dezelfde dag start men met crowdfunding. #Boodschapp http://pr.co/p/000qnp
Samenvatting
8 november ontving Boodschapp een Innovation Award van Accenture. De app maakt het sinds januari voor meer dan 100.000 boodschappers mogelijk om gezonder te shoppen. In de toekomst wil Boodschapp nog veel meer producten transparant maken en het voedingsadvies persoonlijker maken. Om de app gratis te houden is er meer geld nodig. Hiervoor vraagt vraagt Boodschapp sinds vandaag via crowdfunding-platform Symbid om financiële support van derden. De eerste investeerders hebben zich al gemeld.
Innovation Award
Donderdag 8 november kreeg Boodschapp de Accenture Innovation Award uitgereikt voor de meest innovatieve dienst in de categorie E-Commerce binnen Communications, Media & Technology. Juryvoorzitter Willem Sijthoff: “Boodschapp speelt in op een maatschappelijke trend. We zijn  onder de indruk van de potentie van het team en we zien veel  mogelijkheden voor slimme verdienmodellen.” Boodschapp streeft naar een Nederland dat gezondere keuzes maakt in de supermarkt. “Zeker in deze tijd waarin we steeds meer op de kleintjes letten.”, legt mede-oprichter Jeroen de Bakker uit. Met de award verdient Boodschapp exposure via Accenture en haar mediapartners. Iets wat goed uitkomt nu de organisatie op zoek is naar investeringen van buitenaf.

Crowdfunding Symbid
Symbid is een online crowdfunding-platform waar investeerders vanaf €20,- kunnen investeren in het eigen vermogen van een startup of bestaand bedrijf. Boodschapp heeft als doel om eind 2015 een half miljoen gebruikers aan zich te binden. De ondernemers bieden 5% van de aandelen in Boodschapp BV aan op Symbid. Boodschapp meldt dat voedingsdeskundige en tv-presentatrice Vivian Reijs en ondernemer Michiel Mol al hebben toegezegd om als eerste in te stappen. Jeroen de Bakker: “Door te investeren in Boodschapp, investeer je naast een gezonder Nederland, in het waardevolle domein voeding waar jaarlijks 40 miljard euro in omgaat.”

Uitbreiding app
Boodschapp wacht niet met doorontwikkelen totdat er extra investeringen zijn. Voor het einde van het jaar belooft het bedrijf dat de app 10.000 producten bevat. Nu zijn dat er 4.000. Nog voor die tijd wordt het mogelijk om met een persoonlijk profiel favoriete producten op te slaan. Voor volgend jaar staan er diverse releases gepland om Boodschapp uit te breiden met meer producten, meer supermarkten, persoonlijk voedingsadvies en betaalde filters voor bijvoorbeeld E-nummers en allergenen.

Over Boodschapp
Boodschapp is een mobiele applicatie voor iPhone en Android waarmee voedingsproducten van Albert Heijn, C1000 en Jumbo Supermarkten makkelijk vergeleken kunnen worden op samenstelling en prijs. Inmiddels is de app meer dan 100.000 keer gedownload en komen er per dag 100 nieuwe gebruikers bij.
Citaten
Boodschapp speelt in op een maatschappelijke trend. We zijn onder de indruk van de potentie van het team en we zien veel mogelijkheden voor slimme verdienmodellen.

— Juryvoorzitter Willem Sijthoff
Ik vind dat gezonde voeding meer aandacht moet krijgen. Boodschapp is een perfect hulpmiddel in de supermarkt.

— TV-presentatrice Vivian Reijs

— Mede-oprichter Jeroen de Bakker