Amsterdam | Gepubliceerd op: 21 maart 2011
Pitch
ING lanceert platform Jonge Leeuwen i.s.m. de KNVB, Hyves en Disney XD voor voetballers en fans van 6-12 jaar http://pr.co/p/000cut
Samenvatting
Vandaag lanceren ING en Lab1111 Jonge Leeuwen, een online Jeugdvoetbalplatform voor jonge voetballers en fans. Jeugdvoetballers vinden hier onder meer voetbaltips en –trucs, voetbalfilmpjes, de stand in hun eigen competitie en hun voetbalprogramma voor het weekend. Het Jonge Leeuwen platform is een van de sponsoractiviteiten die ING i.s.m. de KNVB heeft opgezet onder het nieuwe thema ‘Nederland Voetballand aangemoedigd door ING’.
Details
Het Jonge Leeuwen platform is speciaal ontwikkeld voor voetballers van 6 tot 12 jaar. Ze vinden hier onder meer voetbaltips en – trucs, voetbalfilmpjes, de stand in hun eigen competitie en hun voetbalprogramma voor het weekend. In de nabije toekomst krijgt het platform ook een gedeelte voor ouders, coaches, trainers en andere verenigingsvrijwilligers.

Het Jonge Leeuwen platform is volledig geïntegreerd in Hyves en maakt gebruik van bestaande en veel gebruikte functionaliteiten. Vanaf 20 maart zendt tv-zender Disney XD het wekelijks Jonge Leeuwen TV-programma uit. Jonge Leeuwen op TV-zender Disney XD heeft interviews met voetballers, een blik achter de schermen en tips nog beter te kunnen voetballen.

Overall strategie, concept en exploitatie: Lab1111

Productie tv & video content: Faas Sportmedia

Ontwikkeling: Lab1111 i.s.m. OOiP

Gameontwikkeling: Lab1111 i.s.m. MediaMonks

Projectteam ING: Marijke Smallegange, Edwin Jansen, Meerte Michels, Wolter Bentinck

Citaten
We willen ‘Jonge Leeuwen’ onderdeel maken van de belevingswereld van de jeugd. Naast het tv-programma op Disney XD, is de integratie met Hyves essentieel om voetbal zo dicht mogelijk bij meer dan 750.000 jongens en meisjes tussen de 6 en 12 jaar te brengen.

— Nick Jue, bestuursvoorzitter ING Nederland
Het thema ‘Nederland Voetballand, aangemoedigd door ING’ toont precies onze rol. We ondersteunen met jeugd- en amateurvoetbal het Nederlandse voetbal waar het meest nodig is.

— Nick Jue, bestuursvoorzitter ING Nederland
NG wil het Nederlandse voetbal verder helpen. Wij willen kinderen met plezier laten voetballen, amateurclubs helpen gezond te blijven en Oranje dichterbij brengen. Voor de jeugd en alle voetbalfans in Nederland.